Opis
Trzy 8 kanałowe wejścia typu Lightpipe mogą zostać przyłączone do konsolety a trzy wyjścia typu Lightpipe prześlą sygnał z powrotem do miksera. Wszystkie inne funkcje, w porównaniu do podstawowego modelu BLACKBOX RECORDER pozostają bez zmian. Masz więc wszystkie analogowe wejścia i wyjścia ze standardowego BBR1, które mogą okazać się przydatne w sytuacjach, gdy interfejs Lightpipe nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Z powodu ograniczeń związanych z formatem ADAT Lightpipe, rejestrowanie 24 śladów jest tylko możliwe z częstotliwością próbkowania wynoszącą 44,1 kHz lub 48 kHz. Pełne 96 kHz jest jednak dostępne dla trybu analogowego.
Cechy produktu:
BBR1-A BLACKBOX RECORDER jest bardzo łatwy w obsłudze i oferuje 24 kanały interfejsu ADAT oprócz niesymetrycznych przyłączy analogowych znanych ze standardowego BBR1. Na panelu przednim znajdują się wyglądająco znajomo przyciski transportu, w które wyposażone jest każde urządzenie do nagrywania. Dzięki nim wszystkie podstawowe operacje stają się bajecznie proste i intuicyjne. Jest to niezwykle ważne, jako że realizator podczas występu powinien przede wszystkim skoncentrować się na dźwięku „na żywo”. Po połączeniu urządzenia ze stołem wszystkie ścieżki są od razu domyślnie są uzbrojone do nagrywania – wystarczy nacisnąć RECORD i zacząć nagrywać. Ot cała filozofia!
Kontrolki LED pokazują poziomy każdego sygnału wejściowego, więc od razu możesz się upewnić czy nagrywany przez Ciebie sygnał nie jest na przykład za bardzo wysterowany i na bieżąco wyrównać wzmacniacze mikrofonowe na stole. Mimo iż przy każdym kanale znajdują się tylko 3 diody, zróżnicowana jasność sprawia, że stanowią one doskonały wskaźnik wysterowania.
Na głównym ekranie wyświetlany jest czas nagrywania i ilość wolnego miejsca na naszym dysku. Mierniki wyposażone zostały także w tzw. sticky peak, który informuje nas o przesterowaniu sygnału. Jeden rzut oka i od razu będziesz wiedział jak głośne było nagranie i czy nie przesterowałeś jakiś kanałów. A wszystko to odbywa się szybko i sprawnie, bez niepotrzebnego „grzebania” przy urządzeniu i straty czasu, który w przypadku realizatora jest dobrem deficytowym. Urządzenie posiada także gniazdo PS2 do podłączenia klawiatury. Jeśli znajdziesz chwilę, możesz wpisać nazwy ścieżek oraz utworów, co znacznie ułatwi Ci życie i ich identyfikację, gdy będziesz je miksował na swojej stacji.
Ponadto, urządzenie wyposażono w 4 przyciski funkcyjne “Menu/Ok”, “Loop”, “Mark” oraz “Back” oraz „wirtualny” obrotowy enkoder. Dzięki nim można sterować bardziej zaawansowanymi ustawieniami urządzenia oraz obsługiwać funkcje zapętlania. Dzięki nim możesz zapętlić jakiś kawałek próby nagłośnienia, gdy ustawiasz dźwięk w danej lokalizacji.
Jedną z najważniejszych cech BBR1-A to, iż wejścia są domyślnie zapętlone bezpośrednio z wyjściami za pomocą wbudowanych przekaźników we wszystkich trybach oprócz playbacku. W razie utraty zasilania przez BBR wejścia zostaną samoczynnie zwarte z wyjściami, bez żadnego wpływu na nagłośnienie.
Z poziomu menu możemy przewijać listę funkcji i edytować ich parametry. Możemy ustawić częstotliwość próbkowania, uzbroić ścieżki do nagrywania, przełączyć źródło synchronizacji, wpisać nazwy ścieżek i utworów, ustawić poziomy wejściowe i wyjściowe, czy też ustawić punkty zapętlenia.